پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر ترکیه تاکید کرد، کشورش از خروج نیروهای آمریکایی از عراق استقبال می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون سی ان ان ترک ترکیه رجب طیب اردوغان در مصاحبه با تلویزیون کانال 24 ترکیه با بیان این موضوع گفت: مردم عراق نیز خواستار خروج نیروهای آمریکا از این کشورند.

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه دولت ترکیه از خروج نظامیان آمریکایی از عراق از مسیر ترکیه استقبال خواهد کرد، گفت: موضوع خارج کردن تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا از عراق موضوع متفاوتی است.

نخست وزیر ترکیه گفت: درباره خروج نیروهای آمریکا از عراق از مسیر ترکیه گفتگوهایی صورت گرفته است اما هنوز درخواست رسمی در این باره به ترکیه اعلام نشده است.

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوالی درباره انتقاد شدید وی از شیمون پرز در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس تاکید کرد، نمی‌توانستم در مقابل قتل عام مردم غزه سکوت کنم.

وی گفت پس از اجلاس داووس نامه‌هایی از آمریکا ارسال شد که به آنها پاسخ دادیم.

اردوغان گفت: درباره مسائلی که در اجلاس داووس روی داد با یک سناتور آمریکایی نیز گفتگو کردیم.

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌ها برای بهبود روابط ترکیه و ارمنستان گفت: موضع ترکیه درباره گام‌هایی که در روند بهبود روابط با ارمنستان بر میدارد با سیاست‌های جمهوری آذربایجان مغایر نیست.

نخست وزیر ترکیه گفت: در این باره سیاستی موازی با سیاست جمهوری آذربایجان در پیش گرفته‌ایم و از روند کنونی منحرف نخواهیم شد

کد خبر 76554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز